מרגש: בראשון לציון ציינו את יום ההוקרה לחברה קדישא

עשרות עובדי ועובדות חברה קדישא ראשון לציון ערכו יום מיוחד של חשבון נפש ובקשת סליחה אשר נחתם בסעודה חגיגית סביב שולחנות ערוכים כיד המלך ובנוכחות רבנים חשובים ואישי ציבור

היום של החברה קדישא: מקדמת דנא נהוג בקהילות ישראל שאנשי החברה קדישא מייעדים את ז' באדר להתאספות מיוחדת, עשיית חשבון נפש, תפילה ובקשת סליחה ומחילה מהנפטרים, שמא פגעו בהם חלילה או לא נהגו בהם כבוד כראוי בעת הטהרה או הקבורה.

לאורך היום, כלל עובדי החברה קדישא צמו ולקראת השקיעה, יצאו לבית הקברות ובמעמד מרגש התעטפו בטליתות וערכו תפילת מנחה של תענית ציבור הכוללת סליחות מיוחדות של ״יום כיפור קטן״.

היום הגדול נחתם בסעודה חגיגית באולמי ״בראשית״ בראשון לציון סביב שולחנות ערוכים כיד המלך ובהשתתפות רבנים חשובים, אישי ציבור, תומכים ומוקירים, חברי ההנהלה, עובדי ועובדות החברה קדישא ובני משפחותיהם. על החלק האמנותי הופקדה מקהלת ״נרננה״ אשר ליוותה את הערב בשירי נשמה וניגונים סוחפים.

בין המשתתפים הנכבדים: ראש עיריית ראשון לציון מר רז קינסטליך, חבר מועצת הרבנות הראשית הרב יעקב רוז'ה, סגן ראש העיר מר אבי חיים, חברת מועצת העיר הגב' מיכל קלדרון, חבר מועצת העיר הרב שמואל ג'מיל, חברי לשכת הרבנות של ראשון לציון; הגאון הרב משה נחשוני שליט"א והרב שמואל טולדנו שליט"א, יו"ר החברה קדישא הרב יעקב רייכר, מנכ"ל החברה קדישא הרב ניסים אלקסלסי, מנכ"ל חברה קדישא תל אביב-יפו והמחוז הרב אברהם מנלה.

דואגים לנפטרים – וגם לחיים

בפתיחת הערב הועלתה על נס מסירות נפשם של עובדי ועובדות החברה קדישא למען נפטרי העיר, בחרדת קודש, בגשם, בחום, ביום ובלילה – בכל מצב וזמן הם נכונים לצאת ללוויה ללא שום חשבונות אישיים אלא לשם שמיים בלבד.

ראש עיריית ראשון לציון מר רז קינסטליך: "ישנו שיתוף פעולה מצוין עם החברה קדישא, יש הבנה, יש אכפתיות, יש רצון לסייע. החיבור בין החברה קדישא לרשות המקומית מצוין. כיף לראות גוף שמגלה אכפתיות כלפי העובדים שלו. אני חושב שזו גדולה של הנהלה שבאה ואומרת תודה לעובדים, תודה למערכת. יישר כוח".

חבר מועצת הרבנות הראשית ורב העיר בת ים הרב יעקב רוז'ה חיזק ושיבח את אנשי החברה הקדישא על עבודתם המסורה תוך הקפדה על כל כללי ההלכה ואמר: "הכל נעשה לפי ההלכה – מהדרין מן המהדרין! כותב 'החתם סופר' שאף על פי שמשלמים שכר בחברה קדישא, השכר שלהם לעולם הבא לא נגרע בשום פנים ואופן כי הם עושים את העבודה הכי קשה שאפשר. אנחנו מאמינים באמונה שלמה שמוות זה לא סוף פסוק, לכן עבודת הקודש שלנו היא מתוך אמונה בקדושת הגוף ובקדושת הנשמה. הקב"ה ייתן לנו כוח שלא יארע שום מכשול ותקלה תחת ידינו".

הרב משה נחשוני: "אין מילים להעריך מה שעושים החברה קדישא בראשון לציון. הם דואגים לנפטרים, אבל דואגים גם לחיים. המנכ"ל היקר וחברי ההנהלה עושים דברים נפלאים, סידור נפלא, יופי וגישה נוחה לבתי הקברות, בצורה שאין כדוגמתה בשום מקום בארץ".

הרב שמואל טולדנו: "אתם, עובדי החברה קדישא, עוסקים בחסד של אמת ואינכם מצפים לגמול ממי שאתם מתעסקים בקבורתו, זו המדרגה, אולי הקרובה ביותר, לעסק התורה".

יו"ר החברה קדישא הרב יעקב רייכר: "זו הזדמנות נפלאה להתכנס ולציין את היום הזה, יום לידתו ופטירתו של משה רבנו, רעיא מהימנא. מצד אחד זהו יום הוקרה ושמחה ובמקביל אנו מציינים אותו כיום בקשת סליחה מאותם נפטרים שחס ושלום לא נהגנו בהם כבוד. שילוב הניגודים, השמחה והמחילה, זה בעצם השילוב שעוטף אותנו יום יום ושעה שעה בחיי הפרט ובחיי האומה. מסירות הנפש של עובדי החברה קדישא שלא להלין את המת – זו הנקודה של משה רבנו שבכל אחד ואחד מכם".

מנכ"ל החברה קדישא הרב ניסים אלקסלסי שיבח את שיתוף הפעולה הפורה עם אנשי הרשות המקומית, הרבנים ואנשי חברת הפיקוח והבנייה שקשובים לצרכי הציבור ועומדים לימין החברה קדישא בכל עת. "כל החברה קדישא מתברכת בזכות הפעילות של העובדים היקרים שנותנים מעצמם ללא גבול במסירות מלאה" אמר הרב אלקסלסי והזכיר כי בתחילת החודש זכו בתי העלמין של חברה קדישא ראשון לציון בחמישה כוכבי יופי במסגרת תחרות המועצה לישראל יפה.

כבכל שנה, הרב אלקסלסי הכריז על העובדים המצטיינים של חברה קדישא ראשון לציון. "הפרס הזה הוא הוקרה והערכה על הפעילות ועל המסירות של כל העובדים והעובדות". ואלה שמותיהם: קרן סיני – מטהרת נשים, מיכל פיטרמן – מטהרת נשים, בתיה איפרגן – מנהלת משק, אורית יצחק – מנהלת לשכת מנכ"ל, איציק אסרף – אחראי תחזוקה ותפעול וגרשון פרלשטיין – קברן וחזן.

אנחנו כאן בשבילכם ולמענכם

באחריותנו לדאוג ולטפל בכל הנדרש בסידור ההלוויה והקבורה, מפינוי הנפטר ועד להבאתו לקבורה מכובדת לפי כללי ההלכה והמסורת היהודית. 

שאלה? כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם