"טיפלנו בכל הנרצחים באופן הראוי ביותר במסירות גדולה": הרב ניסים אלקסלסי בראיון למנדי-ביתאן

בעקבות הסערה שעוררה קבורתה של אלינה פלחטי ז"ל שנרצחה בטבח הנורא, הרב ניסים אלקסלסי, מנכ"ל חברה קדישא ראשון לציון והמרכז בראיון למנדי-ביתאן בכאן מורשת

בעקבות הסערה שעוררה קבורתה של אלינה פלחטי ז"ל שנרצחה בטבח הנורא, הרב ניסים אלקסלסי, מנכ"ל חברה קדישא ראשון לציון והמרכז בראיון למנדי-ביתאן בכאן מורשת.

האזינו לדברים:

"קבורה מחוץ לגדר זה מושג שלא קיים. ההפך הוא הנכון. מתי ישראל כולם נקברים בצורה מכובדת וראויה, בהתאם לגדרי ההלכה. מוכשרות חלקות שמיועדות לקבורה אזרחית ולכל מי שרוצה להיקבר בדרך בה בחר. החלקות האלה זהות לחלוטין לחלקות היהודיות, אין ביניהן הבדל כלל.

חברות הקדישא בארץ עברו תקופה לא קלה כלל לאחר האירוע הטרגי, ובפרט אנחנו, חברה קדישא ראשון לציון, שריכזנו את כל הנפטרים שנרצחו באותו היום. במסירות גדולה טיפלנו בכולם בצורה אחידה ומכובדת, באופן הראוי ביותר.

בימים הללו, שאנו שואפים כולם לאחד את השורות, צריך להוקיע את המושג 'קבורה מחוץ לגדר'. נכון לומר לכלל חברות הקדישא שמגיע להן 'יישר כוח' גדול. הן נכנסו מתחת לאלונקה בלי למצמץ בכלל, בזמן ששאר הגופים במדינה שהיו אמונים על הנושא הזה, לא בהכרח תמיד ידעו לתת את המענה באותה מהירות ובאותה יעילות".

אנחנו כאן בשבילכם ולמענכם

באחריותנו לדאוג ולטפל בכל הנדרש בסידור ההלוויה והקבורה, מפינוי הנפטר ועד להבאתו לקבורה מכובדת לפי כללי ההלכה והמסורת היהודית. 

שאלה? כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם